söndag 2 januari 2011

Härlig söndag!

Idag var det likt igår, toppen väder! Bara ett par kuldegrader så vi var ute på förmiddagen sammen med Eline, Mia, Marcus och Bella (Elines setter) och åkte pulka i Akebakken! Solen sken och vi for ner för backarna i fullfart! Det var kempemorro för både stora och små. Tyvärr glömde jag kameran och fick inte ta några bilder =( Det blir nästa gång det. Så avsluta vi utedagen med varm choklad eller chokolade som Oliver säger, och lussekatter ute i snön. Så härligt att vara ute och aktivera sig och så är det så gott och spise ut=). Efter åkturen gick vi hem så Oliver fick sova middag och pappa Karl satte upp mina bilder på barnen på vägen. Jag ska göra en familjevägg med bilder på vår lilla familj över en hel vägg. Jag gör en stor ram runt hela av smårammarna. Ska ta en bild och visa när jag fått upp lite flera bilder så ni får se hur jag menar=)

På eftermiddagen kom gudfar Are över och lekte med dom små änglarna och det tycker Oliver så klart är toppen! Så koseligt att du orkar komma över och hänga med oss och våra vilda små barn Are. Men tror egentligen inte att det är så jobbigt för Are för han sitter och spelar TV-spel och hör inte att Amanda ligger och skriker som en vilde i rummet bredvid. Vi håller på att prövar att få henne att somna alena. Det är INTE morro för mamma och höra henne skrika så. Hon är dessutom så envis! Ger aldrig upp. Nu börjar hon ta pauser och hon blir tyst när vi kommer in och pratar med henne. Men hon är inte särskilt förnöjd med situationen just nu tror jag. Hon vill ju helst att mamma ska bära runt på henne hela kvällen och halva natten. Men det går inte nå mer nu. Hon sover dessutom så oroligt av det. Hon har varit så koseligt. Vi har burit henne till sömns så när vi har lagt ned henne så har hon vaknat efter fem minuter och skrikit och så ska hon bäras igen. Så har hon hållt på fram till ett två på nätterna och efter det så har hon sovit så oroligt. Men så fick hon skrika sig till sömns en kväll och då sov hon mycket bättre den natten. Vi ska se om vi inte kan få någon rättsida på detta också eftervart. Nu ska Amanda snart få lite mat sen ska jag stricka lite på en tröja till Olaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar