onsdag 19 januari 2011

Prövar mig på piano med sjuka barn

Idag är Oliver tillbaka i barnehagen och koser sig massor! Amanda vakna och var lite tätt, med feber och hosta. Min lilla älskling, mamma ska ta hand om dig ordentlig idag. Jag körde Oliver till barnehagen på pulka och Amanda var hemma med bestemor så hon slapp gå ut. Hon verkar dock mycket bättre lite ut över dagen. Hade mycket mindre feber och hosta nästan ingenting. Vi lekte och koste oss och hon sov en timme på förmiddagen och så övade jag på att spela lite piano. Jag prövar och lära mig att spela piano. Det är kempegøy! Nu klarar jag och spela Merrily we roll along, Bjellerklang, Gubben Noa, Ode to joy, Posemannes bil, New World, så Aura Lee och Oh when the saints lite sämre. Amanda tycker det är kempekoseligt hon sitter ofta bredvid och gungar i sin baby björn stol och somnar sakta in när jag spelar =). Eftersom Amanda var bättre var hon med till barnehagen och hämta Oliver på eftermiddagen. Somnade så fort hon kom ut i vagnen och sov runt två timmar. Så Oliver fick vara kvar och limma lite i barnehagen innan vi gick hem. Han tycker det är så toppenkul att limma sammen ting. Amanda sov medan jag och Oliver lagade middag till pappa. Det blev tomatsoppa med makaroner och pannkakor. En av Olivers favoriter så han åt en hel del! På kvällen blev det så klart oroligt. Amanda fick mer feber och Oliver var sliten efter första dagen i barnehagen så det blev en hel del gråting. Oliver somnade framemot åtta så det var en bra kväll. Men stackars Amanda somnade vid elva halv tolv så det var också väldigt bra egentligen och sov till kl 02:00 första gången hon vakna och då hade hon 39 graders feber så jag fick ge henne ett piller och lite mat så somnade hon igen men sov ganska oroligt resten av natten. Min stackars lilla älskling hoppas du snart blir frisk igen! Blev ingen tur igår eftersom även mamma Petronella känner sig dålig. Men jag vilar mig ett par dagar så är jag snart som ny igen. Jag kommer inte bli nå sjuk. Är bara lite tätt och lite ont i halsen så går det över sen och åter tillbaka på vägen och tränar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar