lördag 1 januari 2011

Slutet av 2010 och en fantastisk början på 2011


Nu börjar ett nytt år och det är ju perfekt för en ny start eftersom 2010 har varit ganska jobbigt år för oss. Men nu ska vi ta tag i detta och vända på lyckans sol så den lyser lite på vår familj i år. Dessutom ska jag pröva på att bli bättre på att skriva på bloggen om vad vi företar oss i vardagen.

Vi avsluta förra året starkt med att Oliver var sjuk nästan halva november och hela december. Han låg inlagd på sjukhuset för ett stygt virus och fick antibiotika intravinöst varannan timme. Detta blev mycket slitsamt efterråt eftersom han blev väldigt medtatt, orolig och rädd länge efter att behandlingen var avslutad och han kommit hem. Det gjorde ont att få antibiotikan och de väckte honom inte utan började bara att sätta den så han vakna av att det gjorde vont. Min stackars lilla ängel. Några dagar efter att han tillfrisknat från viruset fick han magsjuka. Därefter tog han vattenkoppor och avsluta med en feber och host helg. Han var inte i barnehagen på nästan en månad och nu börjar så smått hostan och snorringen att ge med sig. Så fick Amanda sig en förkylning och vattkopper någon gång i december. Mitt upp i allt detta fick jag veta att min underbara Tricostar led av "kissing spins" där benen i ryggen hade börja växt samman. Att hon hade väldigt ont och jag var tvungen att avliva henne. Det var så otroligt tungt. Det är fortsatt tungt =(. Hon gjorde dock ett ordentligt avslut på det hela och var tillbaka till sitt gamla vilda jag! När Kamilla med brutet ben, skulle leda henne ner till transporten så var det 20 minusgrader och då blir det fart i de små liven. Hon for runt Kamilla så snön fullkomligt yrde runt dem! Hon slängde sig upp på bakbenen och tryna två gånger för det var så halt. Så när Kamilla och Tricostar äntligen kom ned till Kate där hon väntande med transporten så stod min vackra Tricostar med alla fyra benen stenhårt i backen. Uppspärrade näsborrar, vild blick, frustade och som en vildhäst och var helt täckt i snö! De är jenta mi det! =) Jag älskar henne och saknar henne så innerligt. Det verkligen sliter i hjärtat mitt =( Några bilder från sista dygnet med min älskling...



Två dagar innan julafton fick jag ont i halsen, hög feber och låg helt utslagen. På julafton tog vi oss en tur till legvakta eftersom jag inte klara att verken ät, sova och hade det väldigt vont i kroppen och halsen. Jag hade så klart en steptokokerinfektion med väldigt höga infektionsvärden så de var tvugna att se efter andra infektioner som bla hjärnhinnebetennelse. Det var dock i ordning så jag fick en kur på 4 gram pencillin om dagen. Tog ändå flera dagar innan jag hade återhämtat mig helt.









Nyårsafton spenderade vi tillsammans med ett vännepar som har en jenta, Mia som är lika gammal som Oliver. De går i barnehagen tillsammans. Mia har en storebror, Marcus som Oliver syns är kempetuff =). Vi åkte pulka och koste oss med varm saft, vittvinsglögg och pepparkakor på eftermiddagen och hade en supermiddag hemma hos dem på kvällen som Eline hade lagat iordning med varma rödbeter, chevre och pinjenötter och så var det kalkon till varmrätt. Till efterrätt gjorde jag Annas goda chockladkaka! Mums! Vi koste oss väldigt och det var supertrevligt både för barn och vuxna. Oliver tyckte att det var kempespännande att sova över hos Mia och Marcus och låg och viska när han skulle somna in. Vi avslutade denna perfekta kväll med Dom Pèrignon och underbar fyrverkeri från deras stuevindu! Tusen tack för en helt underbar, kväll och början på 2011.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar