torsdag 20 januari 2011

Vi fortsätter att vara sjuka

Nu är vi alla i familjen ganska tätta. Det är värst med Amanda hon har feber, hosta och är kempesnuvig, min stackars lilla jenta. Oliver har hostat en del natten till idag men det hade varit bra i barnehagen. En pigg och väldigt glad men dock snuvig guttunge. Pappa Karl är kempetätt och hostar och jag känner bara lite av det. Jag sa ju att jag inte kommer bli sjuk=) Men nu prövar vi vårt yttersta och bli friska jag har faktiskt bara dammsugit idag. Åh och tvättat ett par maskiner. Men annars har jag suttit hela dagen med Amanda i famnen och hon har sovit massor. Min flinka lilla jenta är så duktig på att sova och återhämta sig. Vi tre tiden la jag dock ner henne på soffan. Hämtade Oliver så Kine och Daniel passa på Amanda. Hon vakna så klart nästan direkt efter att jag hade lagt henne ned. Oliver var överlycklig över att Daniel var här så han sprang och gled på knäna över golvet för att imponera på honom. Så tog han med honom ned för att visa hela sin traktor och bilsamling. Han var så stolt älsklingen vår. Vid halv fem kom pappa Karl hem med pizza det var det ända vi orka här idag. Sen fortsatte jag och Amanda i soffan med Gilmore Girls, Ghost wisper och Vampire Dairy. Nu är hon lite vaken och jag ska duscha sen ska Karl och jag pröva och se på Criminal Minds. Hoppas vi alla mår bättre imorgon och att natten inte blir allt för tung. Jag prövar hårt med att inte slita ut mig och ungå allt negativt som kommer med det. Så jag känner mig nöjd med den lugna dagen jag har haft framför TV med Amanda idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar