torsdag 27 maj 2010

Åpen barnehage är toppen för hemmavarande mammor och barn!

Idag har Oliver och jag varit på åpen barnehage i Asker. Det är väldigt koseligt! Vi var ute och lekte och Oliver var helt underbart duktigt på att leka i sandlådan både själv och med andra barn. Jag blir så stolt när han sköter sig så väl. Det var första gången som vi var med utomhus i barnehagen och Oliver fullkomligt älskade det. Alla barnen äter lunch tillsammans men det gjorde vi inne för det började helt plötsligt att regna. I vanliga fall må vi underhålla Oliver för att han ska behaga att äta han är precis som far sin =) Medan mamma är alldeles för glad i mat. Men i barnehagen spiser han med friskt humör. Det är väl så kul att de andra barnen också spiser antar jag =) Efter barnehagen åkte vi in till Asker och spiste mer lunch på Art of Sushi. De har kempegod sushi där! Mums! Oliver är inte så förtjust i fisken men fullkomligt älskar riset. Oliver stormtrivs på restaurang och uppförde sig väldigt pent trots att han började bli trött och faktiskt precis ätit en lunch. Efter sushilunchen gick vi och köpte is och latte innan vi åkte hem och nu ligger min sötnos och sover ute och jag ska läsa lite nyheter på nätet! Åh så härligt det är att v ara mammaledig och kunna sitta här och kose sig med latte och nyheter på nätet =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar