måndag 31 maj 2010

Tricostar vad hände?


I fredags stegrade tydligen min lilla älskling med sin forryttare så hon ramla i backen med en smäll. Så hade hon stegrat en gång till och vänt sig mot Christina som låg på backen. Det låter ju inge bra. Jag är helt chockad och undrar vad som hände?? Kan hon ha blivit biten av djur eller var det något under schabraken som gjorde ont? Har bestämt mig för att be en hästpratare ta sig ett prat med min lilla sötnos och se vad som hände. Det kom som en total chock eftersom Tricostar har varit så respektfull mot både mig och Christina. Hon har otroligt fint tålamod med mig och Christina som inte alltid gör rätt och riktigt när vi rider. Båda håller på att lära sig och hon har varit väldigt tålmodig med fel och osäkerhet. Nu vågar inte Christina rida henne något mer då är det bara för tjockisen att klättra upp och köra hårt. Igår tog vi oss ett pass på utebanan. Vädret var toppen och jag blev lite brun efter att svettats på min älskling. Hon gick toppen för det mesta men var lite sur i början av någon anledning och sprek naturligtvis. Hon hade lyckadats putta av Christina i början av träningspasset så hon fick stå fredag och lördag. Men vi tog oss igenom ett LC program i dressyr och det gick bra men i slutet var hon lite ivrig på galoppen och så har hon inte perfekta övergångar. De må jag verkligen jobba på. Idag kommer en tjej och ska prova rida Trico för och se om hon har lust att rida henne några dagar i veckan och hjälpa mig. På tisdag tänkte jag att jag skulle pröva rida ett LB program det borde hon klara bra om hon inte är för sprek. Får se till att ta ut henne ordentligt idag och sen köra massa tunga övningar innan på tisdag. Resten av veckan blir det nog bomarbete på böjt spår och MÅSTE öva på skänkelvikningar! Men det var en glädje att rida henne som vanligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar