måndag 9 mars 2009

Hur går det med viktnedgången?

Oliver och jag jobbar hårt med mina promenader. Idag gick Oliver och jag ner till hälsostationen på Hennumarka och träffade en fysioterapeut som tittade på hur väl Oliver beveger sig. Han fick guldstjärna så klart. Han är väldigt stark i kroppen och utvecklas mycket väl. Hon är så trevlig den där fysioterapeuten. Så visade hon oss hur vi kunde träna på att sno sig runt från rygg till mage och tvärtom. Nere på hälsostation passade jag på att väga guldklimpen. Han väger nu 7620 gram. Han följer kurvan helt perfekt enligt hälsosyster. Så klart! Därefter gick vi nedför mot Tranby centrum (som består av endast en coopbutik) för att inhandla blöjor eftersom Olivers gulliga pappa hade köpt Up and Go till en fyra och halvmånaders bebis. Så gullig han är =). Köpte så klart lite godis också. En snickers och underbara pops. Hela promenaden tog ca en och en halv timme. Först ska man brant nerför till Tranby. Sen börjar den hårda vägen tillbaka som är vannvettigt brant. Tog den fina bilden på vägen ner till Tranby för att ni ska se vilka höjder jag har bestigit idag men den är absolut inte rättvis. Sista biten till dörren släppade jag mig på vagnen, jag var så sliten att jag knappt kunde gå. Väl framför spegeln såg jag att jag var helt knallröd i ansiktet av ansträgning. Tog mig en liten lunchpaus med havregrynsgröt och lekte med Oliver. Sen var det dags för nya ansträgningar. Först sit-ups och sen en 45 minuters promenade med en vännina. Vi är så duktiga. Nu står vågen på 71,4 kilo. Det går sakta men säkert framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar