onsdag 9 december 2009

Mycket att göra om dagarna =)

Idag har varit fullt ös för lilla Oliver och mig. Först åt vi frukost med bestemor. Sen slängde vi en tvätt i maskinen och packade matsäck. Åkte till butiken och handla middag och bullar som vi skulle ta med oss till mammas kompis Julia och Olivers kompis Isabel. Så lekte våra underbara barn så gott med varandra tills dom började slåss om en kökenpall. Hahaha dom vara bara så gulliga öh öh öhhh huhuhuhu och putta varandra. Men då var det ändå lunchdags så vi skilde dom åt serverade havregrynsgröt på hälften vatten hälften mjölk och fruktpure, MUMS!!! Så var det sovdags för mitt kära underbara barn och vi hoppa i bilen och styrde kosan ut till stallet på Gjerdal. Min kära vän somnade nästan ögonblickligen och vakna inte när jag tog honom ur bilen och stoppa ner honom i vagnen. Jobbigt att lika med brudar =). Det var till att mocka, blanda betfor och ordna tills Mimmi skulle komma tillbaka från operationen. Hon hade tydligen inte gått på hängaren trots att hon blivit dopad. Hon såg inte dopad ut när hon kom till stallet precis. Helt vaken med huvudet på skaft=) Så tog jag min fina häst ner i paddocken och släppte henne tänkte att hon kanske vill springa av sig lite men hon lunka mest bara runt så jag tog på henne longeringsgjord och inspäningar och longera henne och hon gick topp som nästan alltid. Klar i stallet gav vi oss av hem och spist middag med besteföräldrarna eftersom papa skulle vara i verkstaden för att fixa upp snöfräsen. Slängde in en tvätt till gick ner och hoppa in i duschen med Oliver som föresten fick gå lite naken innan för han var röd om rumpan och kissa på toagolvet och halkade runt i det sen. Hahaha det är min pojk det! Efter mysig dusch och bad och så var det nattagröten och slutligen varm mjölk i flaska och ligga å gosa i sängen. Mamma sjöng fina julsånger för mig tills jag somna. Sen var det dags att laga middag till imorgon. Lasange som precis blev klar. Det luktar så gott måste nog smaka lite. En helt vanlig dag för vår lilla familj. Ganska fullt ös va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar