måndag 30 augusti 2010

Härlig helg ute i ösregnet

På lördag eftermiddag satt vi ute tillsammans med Olivers besteföräldrar i ösregn under tak, framför en öppenspis och fikade! Karls storasyster Kristin var över med sina två barn Sebastian (4,5 år) och Marcus (14 mån) så våra tre sprang runt ute i regnet och koste sig medan vi satt under tak och skratta åt deras glädje över att regnet fullkomligt vräkte ner. Det var bara så härligt och uppfriskande att sitta ute i regnet med en härlig brasa som värmde oss. Kristin tog en bild på vildarna och vår lite kosehörna. Ska se om jag kan få tag på den och lägga upp den här så ni kan få se hur mysigt man faktiskt kan ha det i ösregnet. Jag har börjat få allvarliga sammandragningar. Det gör ONT och går ner i benen och mycket i ryggen. Det verkar som jag har fått lite vätska i kroppen också¨för mina fötter har plötsligt blivit alldeles vita och kalla. Inte så mycket blodcirkulation där tror jag. Har dessutom gått och blivit lite frysen de senaste dagarna och jag har varit som en kamin hela svagerskapet. Så det är säkert inte så långt kvar till lilla Amanda kommer. Hon kan dock försöka kosa sig lite till därinne. För av erfarenhet så är det så mycket mer jobb med bebis utanför magen än i magen=) Dessutom har vi en hel del kvar att ordna med. Jag må verkligen ta mig i kragen och köpa ett täcke och kudde till henne. Stackars liten. Men jag fick i alla fall till att packa "the bag" till oss i helgen efter att jag legat två dagar med onda, onda sammandragningar. Alltid något! Med den här utveckligen är det tur att Karl och jag ikke åkte till hytta i helgen med Oliver som vi tänkte. Usch vilken mardröm om födseln skulle sätta igång där. Närmaste sjukhus ligger ca 3 timmar bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar