lördag 28 augusti 2010

Mysig lunchtur till Lavvon

Härlig dag! Vi spiste frukost sammen med bestmor, bestefar och tante Kine. Vi njöt det nybakta brödet som jag har hållt på och baka hela veckan och Karl gjorte kempegod smoothie. Skulle så klart tagit bild på den härliga uppdukade frukosten! Nästa gång gör jag det =) Efter frukosten fortsatte jag att röja i vårt nyordnade förråd och städade ur matkällaren och frysrummet medan pappa Karl och Oliver lekte med lego. Pappa är så flink till att bygga grävare, motorcyklar och bilar. Karl har sånt tuft lego som man stoppar batterie i så kör det av sig själv. Väldigt, väldigt spännande tycker Oliver. Framåt lunchtiden packade vi lunchmatsäck och gick tur upp i skogen till en lavvo. Vi spiste lunch och lekt runt lavvon och gick för att leta efter får som går fritt i ett naturreservat i närheten. Fant inga får idag dock men vi hörde dom=) Nu ligger Oliver och sover lite lunch och Karl är på Bauhouse köper några saker till lägenheten. Just nu har jag massor med sammandragningar som gör ont så jag må ta och lägga mig ner och vila lite och hoppas det går över snart. Har mycket kvar att fixa innan bebisen kommer=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar