måndag 30 augusti 2010

Måndagsstök

När Oliver och jag var på väg i barnehagen vid nio tiden idag så ringde Karl för att höra hur det var med mig eftersom jag har haft en tuff helg. Hade en hel del sammandragningar på morgonen men det var mycket bättre då. Jag lovade dock dyrt och heligt att jag skulle ta det med ro idag. Hm vad har jag då gjort idag? Legat på soffan och läst och bara tagit det med ro? Nej det är ikke riktigt jag det. Om jag ska ligga ner så MÅ jag var i så dålig form så jag inte kan stå. Så idag har vi haft lite måndagsstök istället. Jag har städat lägenheten, Olivers rum som såg ut som en bom slagit ned efter att pappa varit chef när mamma var dålig=) Tvättat kläder, vaskat fönster. Både inne och ute och städat ur frysen. Så härligt! Nu känns det rent och fräscht här hemma! Nu ska jag ta mig ett lite mammayogapass och få igång blodcirkulationen i fötterna och sen hämta min underbara älskling från dagis! Har dessutom börjat surfa runt på lite resor till Sälen. För nu ska vår familj ta en veckas semester tillsammans och kosa oss om jag så ska binda fast Karl i bilen och tvinga honom med. Vi har ikke varit på semester på tre år och vad kan vara mer mysigt en en skidtur till Sälen och åka i Trollskogen med Oliver och lilla Amanda och äta våfflor och dricka varm choklad. Jag glädjer mig verkligen må bara klura ut ett sätt att få en tre månad bebis med på en lite skidtur i trollskogen. Tur för mig att pappa Karl är proffs på att stå på snowbord så han ska nog kunna ordna med det. Jag blundar när han hoppar från taket på hytta och kör snowbord ner till dalen genom en tättbevuxen skog för att sedan gå upp hela fjället på andra sidan med snowbord på ryggen och sen åker ner igen. Det tar några timmar det, är helt vansinnigt långt och brant och med hur mycket träd som helst. Jag är allt lite imponerad av man min =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar