onsdag 12 augusti 2009

Det blir bättre och bättre

I dag känns det lite bättre men igår kväll efter ridtimmen kändes det som om jag hade så ont så jag skulle få feber! Var helt varm i kroppen och min kära sambo var inte sen att påpekat att jag såg sjuk ut när jag kom hem =) Jag fick jobba, det vill jag lova! Igår började vi med teori och gick igenom hästens extriörer, mycket intressant. Lärde mig massor som man ska tänka på när man köper häst bla. Efter det hade vi ridtimme och tränade på att ställa hästen i volter. Superlätt i teorin, hysteriskt svårt i praktiken. Det gick mot förväntan väldigt bra, jag red en helt ny häst på ridskolan som ingen hade ridit. Stackarn har inte ens ett namn än. Han var ganska otränad, som jag, dåligt med muskler också som jag. Men som de flesta hästar, gjorde sitt yttersta för att vara sin ryttare till lags. Tyckte att vi fick till det riktigt fint till slut. Jag lyckades samla upp honom fint på tygel och ställa honom inåt ända till jag blev helt slut och började tappa kontrollen över mina sänklar och händer =) I dag ska vi träna på att korta och länga i de olika gångarterna samt gå över bommar i de olika gångarterna. I olika tempo men bibehålla samma takt! Låter lätt va? Men som jag brukar säga. Lätt i teorin, svårt i praktiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar