torsdag 13 augusti 2009

Okej nu har han gjort det igen!


På bilden: Karl cyklar downhill i Åre. Samma år som vi träffades!
______________________________________
Han är så rolig min kära sambo. Nu har han varit så där knepig igen som han var den där gången då jag berätta om städningsincidenten. Har sagt åt Karl att han måste ta sig lite tid till sina fritidsintressen som exempelvis cykla downhill. Nu när jag har börjat åka till stallet igen så känner jag hur otroligt viktigt det är med egen tid. Och det gäller oss båda. Det var lite svårt att balansera alla ingredienser i livets soppa när Oliver var liten. Men nu börjar han bli så stor att det räcker med att en förälder, eller bestemor och bestefar, ser efter honom under en längre tid. Vi har väl helt enkelt blivit så rutinerade föräldrar att vi inte behöver vara två som passar på Oliver 24 timmar om dygnet. Så jag sa till Karl; -Kan du inte ta dig tid och åka iväg och cykla lite downhill? Nej det kunde han alltså inte göra. -Varför då? frågade jag. Oliver och jag klarar oss väldig bra själva det är bara att sticka iväg. Men nej, nej så enkelt ska ni inte tro att det är. Lyssna nu, så här svara han. - Nej det är inte det. Men om jag ska åka iväg och cykla då måste jag ju laga cykeln. Så avbröt jag honom i vanlig ordning. Det är en dum ovana jag har. Jag avbryter nästan alltid honom när han ska berätta något. Vilket fall som helst så sa jag till honom att det kan inte vara så mycket kvar att göra på cykeln eftersom han nästan gjorde den klar i slutet av förra sommaren. Nej det var ju sant men så var det ju en sak till som måste göras innan han kunde börja laga cykeln. Han måste först städa och göra iordning garagekällaren! Fattar ni?! Det är ju nästan helt sjukt att tänka så. Innan han cyklar så måste han laga cykeln. Det fattar jag ju. Men att han skulle behöva städa iordning garagekällaren innan det?! Det är ju bara psykopatvarning att tänka i dom banorna =). Å det mina kära vänner, det kommer att ta tid att städa garagekällaren för när jag hade fått nog av att bo hos mina kära svärföräldrar och ville ner i lägenheten så tog jag bara allt skräp och skit som låg i lgh och bokstavligt talat slängde in i garagekällaren. Så ni kan ju tänka er hur det såg ut därinne när jag var klar=O Men man ska inte undervärdera en man som vill något. Han är nu i full gång! Har röjt och kört massor med skräp till skroten och har fått upp verktyg på väggen och börjat sorterat skruvar. Så jag hoppas att han snart kan lägga projektet städa garagekällaren åt sidan och göra klart cykeln så han får ta sig en sväng innan snön kommer igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar