onsdag 5 augusti 2009

Jag kan inte fatta att hon ska bli min!

Tricostar är ett engelsk fullblod på ståtliga164 cm. Jag vet inte vad det var som fick mig att åka ända till Malmö från Oslo. Kanske har jag gått hemma för länge med Oliver och behövde ett äventyr. Men något sa mig att jag måste åka. Att jag inte kunde låta detta tillfälle glida mig ur händerna. Det låg liksom i luften att något speciellt väntade mig. Åh det var det verkligen! Tricostar! Kärlek vid första ögonkastet! Bara se på henne! Hon är en världens finaste häst! Det är en mycket speciell tjej med stor personlighet! Jättehärlig att rida. Pigg, glad, stark och duktig! Man kan riktigt känna hennes sinnesställnig både i stallet och när man rider henne. Hon är helt enkelt superhäftig och jag kan inte tro att det är sant, men nu ska hon bli min...

Från början var hon galopphäst se den fina tjejen!


På Derbydagen med Nathalie som leder runt henne på volt.
Det är tryggt att vara med Nathalie =)

Tävlar med Natta som är superduktig på att rida henne!
Se så fina dom är!

Kollar in banan lite =)


Se vilket team dom är Natta och Trico!

Finaste hästen kosar sig i hagen. Se som snälla ögonen.
Oliver och jag tog oss en liten tur till Malmö nu i helgen, 29 juli - 1 aug så jag kunde provrida Tricostar! Först flög vi, från Oslo till Stockholm därefter från Stockholm till Malmö. Det var ju topptopp att flyga tyckte Oliver. Mamma däremot blev både illamående, yr och helt färdig. Väldigt obehagligt men det var så underbart att se Oliver så glad och tillfreds! Trots att Oliver för det mest är en väldigt glad gutt så ska jag ärligt säga, att innan vi gjorde den här resan, visste jag inte att jag hade en SÅ snäll och glad unge! I Malmö bodde vi på hotellet som ligger på flygplatsen det var ju supert. Men den stackars tjejen i receptionen passade både receptionen och var servetris på deras restaurang. Måste vart mycket att stå i. Bra service dock! Oliver stormtrivdes även där! Bara log och var glad. Vilken underbar son jag har! Dagen efter åkt vi ut till Nathalie och Lisa för att rida Tricostar. Men en taxitur som i vanliga fall skulle ha tagit 15-20 minuter tog en timme! Taxichaffören var sur som tusan på mig.? Jag fatta absolut ingenting? Ställde mig helt frågande när han oförskämt fräste åt mig att vi hade åkt förbi stället utan att jag hade sagt något. Vad f* är det frågan om?? Det är min första gång i Malmö och jag hade absolut ingen aning om vart vi skulle. Dessutom var jag tokstressad över att Oliver hylte något helt hysteriskt! Fråga taxichaffören om han hade svårt att hitta? Då snäste han åt mig igen! Han bodde minnsann inte ute på bondvishan och än mindre hittade han därute. Men herregud jag fatta ingenting åkte jag inte taxi? Har du ingen TomTom fräste jag tillbaka och kände att jag höll på att explodera. Hade ju ringt till taxibolaget flera dagar innan och bokat resan. Är det så svårt att förbereda sig och ta reda vart man ska föra sina kunder? Vad är det för slags service? Jag tacklar inte att Oliver gråter så bra och var på bristningsgränsen när taxichaffören fick syn på Lisa som stod ute vid vägkanten och vinkade åt oss. Hörde att han var irriterad som tusan när han klev ur bilen. Men där gjorde han ett misstag. Lisa ser liten och snäll ute, men för guds skull låt er inte luras av det yttre. Såg att han fick sig en ordentlig tillsägelse med mycket myndig stämma för när jag väl hade lyckas kravla mig ur taxin efter att ha tryckt tillbaka gråten efter Olivers hysterianfall var han helt plötsligt snäll som ett lamm. Wow tänkte jag! Snacka om Girlpower! Heja Lisa skrek jag tyst inom mig! Lisa tog mina väskor instuerade myndigt taxichaffören vart han skulle hämta mig vändet på klacken och gick. Men den stackars slagne taxichaffören vågade inte komma tillbaka. Dom skickade en taxichafför från ett annat taxibolag, tydligen från ett lokalt taxibolag för att hämta mig =) Nathalie stod tålmodigt kvar och väntade på att jag skulle samla ihop min tillvaro och förde mig ner till stallet. Nathalie är alltså Lisas dotter. Hon verkar vara en ganska blyg tjej från början. Men samma sak där, låt dig inte luras =) När vi väl kom i gång och prata så var det fullt ös på pratandet! Natta är verkligen en härlig tjej och jag blev väldigt uppåt av att umgås med henne. Å vilken ryttare hon är sen då! Kanske beror det på att mamma Lisa är en mycket duktig dressyr ryttare och instruktör men vilket fall som helst. Nathalie är en tjej som imponerar stort! En petit tjej som rider dessa fullblod med stadig hand! Tricostar gick som en ängel under Nathalie. Wow Natta du rockar fett! Så fick jag till slut den stora äran att träffa far i huset. Vi skulle in och äta lite lunch efter att vi hade ridit Trico. Men, är han lite sur av sig tänkte jag. Så började jag direkt spåna på hur det kom sig att Lisa som är så kvittrande glad och framåt gifte sig med surpuppan. Men så upptäkte jag till min stora häpnad att han helt grymt satt och drev med mig, med oss! Å hela tiden också! Så kul var han! Jag fullkomligt älskar två saker i livet, kaffe och människor som är sarkastiska. Jag tycker att det är vansinnigt roligt med sarkastiska människor. Och han var både sarkastisk och gillade nog kaffe lika mycket som jag gör! Hahahaha vilken härlig pappa! Jag fullkomligt stormtrivdes hos familjen M Johnsson. Men som om det var nog? Han fortsatt och imponera. Karln kunde ju precis allt! Hahah dom var superroliga för Lisa flög runt i köket, fixa och ordna medans hon och Nathalie pladdrade på och berätta saker å rätt som det var hade dom glömt namnet på en ort, en person, en häst, ett avstånd. Ja you name it! Å han visste det! Han svara på allt dom leta efter! Så imponerande! Hahaha ja det var en resa jag aldrig kommer glömma

Ja man kan verkligen säga att jag var in for a suprise när jag åkte till Malmö och det var inte bara att jag skulle imponeras och förälska mig i underbara Tricostar. Jag förälskade mig i hela familjen! Heja famijen M Johnsson ni är så härliga tycker Oliver och jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar