söndag 5 september 2010

Födelsedagsfirande!

Lördags morgon och födelsedagsfirande för Karls mamma. Karl och jag står ju alltid upp tidigt med lilla sabotören så vi gjorde ordning ent stor födelsedagsfrukost med amerikanska pannkakor, banan, blåbär, lönnsirap och florsocker. Så toppen gott! Så har ju jag bakat som en vilde tidigare i veckan så vi hade även massor med annat gott och färskt bröd. Mums! Det är så här det ska vara med stora familjefrukostar och massor med gott att kosa sig med någon gång ibland! Ska nog ta en lite bakrunda i veckan igen=)

Vi fick den stora äran att överraska med en härlig frukost och tända ljus och det blev väldigt uppskattat. Å Oliver som aldrig vill äta något åt som bara den och koste sig och satt snällt för en gång skull. Han pratar så mycket nu! Säger två och tre ordsmeningar hela tiden. Mamma och pappa blir så stolta! Det är helt fantastiskt att se sitt barn utvecklas så mycket. Tänk om man fortsatte att utvecklas i samma takt hela livet som man gör när man är liten. Tänkt vilket potensial det finns i oss människor. Så smarta vi skulle kunna vara. Men utvecklingstakten drar tyvärr ner ganska avsevärt ju större man blir, så vi är de vi är helt enkelt =)

Pappa Karl var på vårt dagis som är ett föräldrarkooperativ och hade dugnad. Det var uppröjning på schemat och han blev borta nästan hela dagen. Vi var förbi och lekte lite och det var det fler barn som gjorde så Oliver fick en fin förmiddag tillsammans med sina kompisar, som han säger från dagis.

På kvällen hade vi kallas för bestemor med middag för släkten och det var väldigt mysigt till det hände igen. Blev helt vansinnigt illamående! Det har kommit och gått under hela graviditeten och jag fattar verkligen ikke varför!? Det är så jobbigt, blir helt sängliggande och kastar upp. Dessutom var Oliver ikke heller i form och pappa duger ju ikke på småtimmarna utan det ska vara mamman sin. Så jag hade Oliver i sängen illamående och han ville så klart sova på mig, för ligga bredvid det är helt otänkbart. Tror det tryckte lite i öronen när han låg så jag fick halvsitta med honom på magen tills han somna. Men vad gör man inte för sina underbara små barn. Jag älskar dig över allt annat Oliver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar