torsdag 2 september 2010

Shoppingdag!

Jag fick väcka Oliver strax före nio igår (torsdag)! Kan inte fatta att min son sov så länge! Efter att lämnat Oliver på dagis for Kine (Karls lillasyster) och jag och handla. Först på ikea sen vidare till Sandvika storcenter. Skrev en lång inköpslista till Karl från ikea. Han ska få ta sig en tur och plocka upp allt det vi behöver till Olivers rum och vår kontorsdel. Pappa Karl har, efter att mamma tjatat i ca 6 månader, äntligen fått upp en skjutdörr till rummet som ska vara Olivers och nu börjar jag bli klar med hur inredningen skall se ut. Men jag ska vara ärlig och säga att jag verkligen inte har någon känsla för det där med inredning! Det blir liksom aldrig helt bra. Sista tiden har jag börjar försöka att gå ifrån mina egna idèer och använda liter mer av Sandra och Ellionors (nära vänner till mig som är väldigt flinka på att inreda) influenser. Försöker vara lite mer vågad med form och färg. Det blir bättre då men ikke helt bra. Jag är fortsatt för mycket jag. Jag älskar egentligen att hålla på och ordna, inreda, göra om och fixa upp men jag får liksom aldrig till det. Ska lägga ut lite bilder när vi är klara med Olivers rum och kontorsdelen så ni får se hur det blir. Så förstår ni vad jag menar. Jag fick dock inhandla skoförvaringsboxar, ilägg till Olivers nya klädbyrå, förvaringsboxar och korgar. Jag ska göra om i vår garderob i hallen så det blir lite mer ordning. Vi bor ju ganska trångt så jag försöker jobba lite på att få till en lite smart "kompak living" stil. Efter ikea turen for vi till Sandvika storcenter. Jag var in på barnenshus och köpte vagn/vagga täcke och kudde till Amanda från Fru Lyng. Toppenfint var det! På vägen hem var vi in på Baby shop och köpte påslakansätt till nya täcket och kudden och en lite gosenalle som hon ska få av Oliver. Lyckad shoppingtur må jag säga!

Vi gjorde om vårt kontor/spelrum till Olivers rum lite provisoriskt för någon vecka sen. Så han ska få lära sig att sova där innan Amanda kommer. Så just nu ser hans rum ut så här.



Inte så roligt rum med andra ord. Så jag hoppas verkligen att det blir bättre när vi får ordna upp det lite. Att vi kan få ordna så Oliver får ett lite mer lekingivande rum. Ja vi ska se vad mamma kan åstadkomma med sina inredningsfärdigheter när pappa Karl kommer hem med allt från mammas önskelista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar