tisdag 24 november 2009

Vad hände i helgen?

I fredags red Cecilie Trico och hon hade tydligen varit lite stel. Det börjar väl bli lite för kallt för min lilla prinsessa eftersom katthmhmhm kissade och bajsade ner hennes varma go ulltäck. (Kjesti har dock tvättat det nu!) Men i fredags hade hon ju bara sitt fleecetäcke från Kingsland att ha under uppvärmningen. I lördags var det bara så fantastiskt väder här och Trico och jag följde med ponnierna på en lång, lugn tur i solen! Innan vi skulle gå så gick ponnierna ut ur stallet innan oss så Trico höll på å Klicka =) Tänk om hon skulle bli lämnad ensam istallet! Vilken mardröm hahaha hon är en sån dramagueen! Efter gick vi på banan och träna lite serpentiner, volter och skänkelvikning och hon gick såååå fint! Hon är bara så duktig. I söndags var det så tråkigt väder. Regn och rusk men Hanna och jag tog oss en tur ut i skogen med Omimmi och Trico. Men vi gick på flera jägare och det gillade inte vår lilla tre-åring så vi vände tillbaka för att rida på banan. Tog oss några varv och gav sen upp det var så blött så hästarna inte ville gå där. Två fullblod som nästan stod stilla och vägra gå. Hahaha ja det är i alla fall inte våra hästar. Så vi gjorde slut på dagen och gick in i stallet.

Vår lilla Oliver har nog väldigt ont i munnen för han vaknar så där vid tre halv fyra varje natt och gråter jättemycket och biter på sin lilla snuttefilt =( min stackars lilla älskling. Önskar så att han kunde säga vad som är fel. Karl är så lustig eller något. Han gick upp för att trösta Oliver och när han inte somna om på en gång så började han skälla på Oliver och böjde sig ner över sängen och sa åt honom på skarpen; -Du må sova nu Oliver! Ungefär som om Oliver skulle säga jaha okej, förlåt pappa, jag ska sova nu. Det ända som händer är att han vaknar till ännu mer och gråter ännu högre när hans älskade pappa blir så där sur på honom. Så det är bara att kämpa sig upp och ta hand om lilla gaphalsen. I natt när han vaknade hade han kissat så det hade gått igenom på pjamasen och han var vått och kall. Det märkte så klart inte pappans hans utan han blev bara irriterad som vanligt så jag gick upp för att ta över och då kände jag att han var vått. Ungefär som Karl skulle sova vidare om han låg och var kall i sitt eget kiss! Blir så förbannad på honom. Vi har pratat om detta och att han måste försöka vara med uppmärksam på nätterna eftersom Oliver inte vaknar för att jävlas med Karl, som Karl oftast verkar tro. Utan att det är något som inte stämmer och att det är vårt jobb som föräldrar att ta reda på vad som felar och korregiera det. Det är så svårt att få nätterna att fungera. Jag måste ju också få sova någon gång i bland men känner mig inte helt bekväm med att lämna Oliver ensam med Karl. Men tror nog att de flesta mammor känner så. Ingen passar bättre på sitt barn än man själv=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar