onsdag 18 november 2009

Jag har verkligen en sprek jenta!

Igår hade jag verkligen en sprek jenta att rida på =) Vi jobbade med övergångar när Trico från ingenstans studsade en meter rätt upp i luften. Så höll hon på flera gånger på ungefär samma ställe så kanske var det något där hon reagerad på men tror nog mest hon var pigg och ville busa med mig. Då bestämde sig Hanna, min instruktör, att hon skulle provrida Trico när hon var på sitt bästa humör =) Hanna älskar att rida besvärliga hästar. Hon gjorde samma sak med Hanna och vägrade gå ut på spåret. Men Hanna är envis och fick henne snart i fin form och ut på spåret. Vilken topp jenta hon är alltså. Hon är sååå fin! Trico är en sprek och mycket bestämd jenta som testar en till tusen. Det är då aldrig tråkigt att rida på henne! Hon var dock stel som tusan i vänster sida så jag må nog se till att jobba lite mer på att ställa henne och longera henne med inspäningar. Usch jag har varit så dålig på att longera henne i det sista. Skärp dig Petronella! Men Trico är såååå fin när hon går! Det är så kul att se någon annan rida henne så man verkligen ser hur fin hon är där ute på banan! Det är min tjej det! Är så stolt över henne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar