tisdag 10 november 2009

Löshoppning på Gjerdal

Att jag alltid glömmer kameran! Jag har en bild på mig och Trico och det är på mobilen och då ser Trico skitsur ut. Jag bad Hanna, vår instruktör ta en bild på oss när vi skulle värma upp lite inför banarbete och Trico var ganska missnöjd med att få stå stilla och visa upp sig hon tycket att vi skulle GÅÅÅÅ! Men i Söndags så löshoppade vi alla fall våra fina fullblod på Gjerdal. Det är tre stycken och dom är exakt likadana. Vi släpper dom i paddoken och dom rusar runt i galopp med svansen rätt upp och alla tre har sån lätt bakpart som flyger och far i luften under uppvärmningen. Dom är väldigt söta då. Nej Natta och Lisa vi släpper dom inte alla tre samtidigt vi tar så klart en i taget ;) annars hade Trico bankat de andra två små tjejerna, hon är ju chefen! Trico vet vad som skall göras och hon är så cool. Hon går så fint på banan lagom tempo och hoppar studs och sen oxe. Och om jag säger till Trico; -Nej gumman nu går du åt fel håll Trico du må vända och komma från andra hållet så gör hon det! Hur flink är inte den jentan?! Hon är min hon! Det gick super fint alla hästar var så flinka och blev lagom svettiga =) ganska mycket svettiga. Dom tycker verkligen att det är dö skoj med löshopping våra jentor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar