tisdag 17 november 2009

Underbara kommentarer

Jag har en underbar svärmor men som sagt är hon bara lite för mycket med sin son. Karl måste sova, Karl måste äta, Karl måste vila, sluta tjata på Karl, sluta ditt, sluta datt. Ibland vill jag bara skrika rätt ut till henne. Håll K*****! och Vad f** har du med det att göra? Men av någon outgrundlig anledning så är jag uppfostrad att inte tala till andra människor med disrespekt. Mamma och pappa varför har ni präntat in den gränsen så starkt hos mig? Att jag inte bara kan säga ifrån när andra människor trampar på mig? Nejdå jag är glad och tacksam för att ni har utrustat mig med respekt och sunt förnuft för andra människor. Min kära svärmor äger dock inte den gränsen när det kommer till vårt förhållande och hur vi väljer att göra med våra rutiner. Hon tjatar ofta om att Karl måste sova för han ska upp och jobba. Jag ska ju bara ta hand om vårt barn. Som har fått det god av både mig och Karl och därför är vansinnigt aktiv HELA DAGARNA. Vilket är underbart men kräver att jag är pigg och med hela tiden. För detta är ett barn som måste passas på hela tiden annars händer det en olycka som min kära svärmor tyvärr fått uppleva. Men eftersom Oliver inte behagar att sova så jämt på nätterna så har jag inte varit så pigg och utvilad på dagarna som jag skulle behöva för att ta mig väl ut. Utan har i stället blivit väldigt, väldigt sjuk av en streptokokinfektion. Så sjuk så läkaren sa åt Karl när han skicka hem oss att om han såg minsta tecken på att jag blev sämre så skulle han komma tillbaka med mig så dom fick lägga in mig på sjukhuset. Hade tydligen svarat att jag var född 6 jan 2006 när dom fråga om mina personuppgifter. Opps! Han sa också till Karl att nu är det på tiden att jag sover annars kommer jag inte bli frisk och att för lite sömn troligtvis har gett mig nedsatt immunförsvar. -Så nu måste du börja hjälpa till med Oliver på nätterna. Hon måste få sova annars blir hon inte bra kommenderade läkaren Karl. Karl som var lite uppskakad över att mitt hjärta slog lite för fort och ojämt och att jag var så dålig tillbringa nästan en hel vecka med att hjälpa till både på dagarna och nätterna utan att klaga dessutom.

Här kommer i alla fall några fina kommentarer som av någon anledning har ramlat ur munnen på min svärmor.


Väckte du Karl bara för att säga god natt??!!
Karl hade tagit ut kontanter till mig som jag behövde nästa dag. Innan han gick upp i sin systers rum och la sig glömde han ge dom till mig. När jag gick igenom allt som skulle göras näst dag så kom jag på att jag inte fått pengarna så jag gick upp till honom och hämta dom. På väg tillbaka ner gick jag förbi köket och hörde att min kära svärmor tilltalade mig. Så jag stoppade upp och fråga vad hon sa. Jag hade väl aldrig drömt om att få höra; - Var du tvungen att gå upp och väcka Karl för att säga god natt. ......??? Jag var mållös....

Åh två nätter i rad??!!!
Fick råd av en kär vännina att vi måste dela upp nätterna. Så nu tar vi två nätter var då vi sover ordentligt. Vi började i söndags. Så när jag gick upp för trappan och lägga mig fick jag en liten kommentar om att jag skulle sova någon annanstans. Den andra kvällen sa jag till Karl att jag hoppas att din mamam inte säger något nu när jag kommer upp. Kände bara att jag inte orkade höra någon spydig kommentar. Varför skulle hon säga något om det fråga Karl? Men mycket riktigt när jag kom upp för trappan satt hon och såg på TV och när hon såg mig så sa hon. -Åh jasså du två nätter i rad. Då klicka jag och fräst tillbaka att ja två nätter är hemskt mycket jämfört med Karls 3o0 plus som han har sovit upp hos er! Så gick jag och la mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar